Monday, September 15, 2008

REALITI!!!

REALITI!!!

Apa yang anda akan ketahui adalah fenomena realiti kehidupan anda sekarang. jgn anda mengendahkan blog ini kerana anda perlu hadapi kebenaran yang selama ini anda pertahankan sedangkan anda menghadapi masalah...

-hutang bank menimbun-nimbun
-sewa rumah tertunggak
-kerera nak kena tarik
-kerja teruk,gaji sikit
-belanja ank meningkat
-isteri merajuk nak shopping
-nama kena blacklisted
-terjebak skim cepat kaya

Inilah realitinya yang perlu anda hadapi untuk mencari jalan penyelesaian bukan menjadi pelarian dengan kos kehidupan yang semakin meningkat disebabkan berita kenaikan harga yang anda sendiri sudah ketahui,anda perlu mencari peluang menambah pendapatan.

Hari ini mungkin anda berasa kononya selesa dgn kehidupan anda.tetapi adakah anda tahu apa yang mungkin akan terjadi selepas ini???selamanyakah anda akan duduk berdiam diri,melihatbatau hanya ambil tahu kejayaan mereka? kan lebih baik anda sendiri yang menjadi org berjaya itu.

lihatlah...
aset
liability

sewa rumah rm800

kereta (2 biji) rm1000

petrol rm400

anak rm800

pinjaman bank rn500

bil-bil rm 300

belanja dapur rm300

kredit card rm 400


rm5000(suami dan isteri)-RM4500=RM500

Pendapatan yang anda dapat setiabulan adakah boleh dijadiakn aset atau liabiliti? dgn baki yng sekelumit,anda buat belanja poket dan simpanan untuk kecemasan.

Realiti ini yg perlu anda sedar! setiap bulan perbelanjaan akan semakin meningkat. daripada RM500 baki akan berkurangan RM 200 shj.Entah-entah negatif. cermin-cerminlah diri,rendah-rendahkanlah ego..bukakanlah hati,bukakanlah minda.jgn jd katak dibwh tempurung...


"Selagi anda hanya lihat dan cemburu dengan kejayaan orang lain sedangkan anda masih bermasalh kewangan,kehiduapan anda tidak akan berubah.lupakan angan-angan indah untuk memeiliki kehidupan yang selesa"

".Org yang berjaya ialah orng yang hendak berjaya,orang yang gagal ialah orang yang tkt gagal"


Pikir-pikirkan, dan selamat beramal

No comments: